Załącznik do
Zarządzenia Nr 57/2024 z dnia 30.08.2024r.
Dyrektora Gminnego Żłobka w Bedlnie
Regulamin Placu Zabaw
§ 1.
Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady korzystania z placu zabaw w Gminnym Żłobku w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
§ 2.
Plac zabaw i znajdujące się na jego terenie urządzenia stanowią własność Gminnego Żłobka w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.
§ 3.
Plac zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci w wieku żłobkowym.
§ 4.
Dzieci mogą przebywać na terenie placu zabaw tylko pod opieką opiekunów, rodziców/prawnych opiekunów lub wskazanych przez rodziców opiekunów ponoszących pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych ich opiece dzieci.
§ 5.
Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, ponadto:
- Z bujaków może korzystać maksymalnie jedno dziecko.
- Huśtawka bocianie gniazdo przeznaczona jest dla osób o wadze indywidualnej do 100kg (max 600kg).
§ 6.
Na placu zabaw obowiązuje zakaz:
- zaśmiecania terenu,
- niszczenia i uszkadzania roślinności,
- dewastowania urządzeń zabawowo-rekreacyjnych oraz ogrodzeń,
- zakłócania spokoju i porządku publicznego,
- wprowadzania zwierząt,
- spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających,
- przebywania osób nietrzeźwych oraz palenia tytoniu.
§ 7.
Za bezpieczeństwo dzieci podczas zajęć na placu zabaw odpowiadają opiekunowie grupy.
§ 8.
W czasie pobytu dzieci na placu zabaw wszystkie furtki powinny być zamknięte.
§ 9.
Nie wolno ani na chwilę pozostawiać dzieci na placu zabaw bez opieki opiekuna.
§ 10.
W przypadku kiedy rodzice/prawni opiekunowie korzystają z placu zabaw po odebraniu dziecka ze żłobka – za bezpieczeństwo zabaw oraz sprzęt odpowiadają rodzice.
§ 11.
W razie zaistnienia wypadku należy udzielić dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej, w razie potrzeby wezwać Pogotowie Ratunkowe oraz powiadomić rodziców.
§ 12.
Dziecko pod opieką rodzica/prawnego opiekuna nie powinno przebywać na terenie placu zabaw, jeżeli jest on w danej chwili wykorzystywany przez dzieci nadal pozostające pod opieką opiekunek.
§13.
Za odebranie dziecka z placu zabaw uważa się moment wejścia rodzica/prawnego opiekuna lub osobę przez niego upoważnioną na plac zabaw.
§ 14.
W czasie prowadzenia zajęć oraz po zamknięciu żłobka obowiązuje bezwzględny zakaz przebywania na placu zabaw osób nieupoważnionych.
§ 15.
Wszelkie zauważone uszkodzenia urządzeń zabawowych lub zniszczenia zieleni należy zgłaszać dyrektorowi żłobka.
§ 16.
Systematyczny przegląd stanu technicznego urządzeń znajdujących się na placu zabaw zleca się dyrektorowi żłobka.
§ 17.
Utrzymanie w czystości placu zabaw należy do pracowników żłobka.
§ 18.
Treść regulaminu podaje się do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie na stronie internetowej żłobka.
§ 19.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.