Załącznik do
Zarządzenia Nr 57/2024 z dnia 30.08.2024r.
Dyrektora Gminnego Żłobka w Bedlnie

Regulamin Placu Zabaw

§ 1.

Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady korzystania z placu zabaw w Gminnym Żłobku w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.

§ 2.

Plac zabaw i znajdujące się na jego terenie urządzenia stanowią własność Gminnego Żłobka w Bedlnie, Bedlno 24, 99-311 Bedlno.

§ 3.

Plac zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci w wieku żłobkowym.

§ 4.

Dzieci mogą przebywać na terenie placu zabaw tylko pod opieką opiekunów, rodziców/prawnych opiekunów lub wskazanych przez rodziców opiekunów ponoszących pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych ich opiece dzieci.

§ 5.

Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, ponadto:

  1. Z bujaków może korzystać maksymalnie jedno dziecko.
  2. Huśtawka bocianie gniazdo przeznaczona jest dla osób o wadze indywidualnej do 100kg (max 600kg).

§ 6.

Na placu zabaw obowiązuje zakaz:

  1. zaśmiecania terenu,
  2. niszczenia i uszkadzania roślinności,
  3. dewastowania urządzeń zabawowo-rekreacyjnych oraz ogrodzeń,
  4. zakłócania spokoju i porządku publicznego,
  5. wprowadzania zwierząt,
  6. spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających,
  7. przebywania osób nietrzeźwych oraz palenia tytoniu.

§ 7.

Za bezpieczeństwo dzieci podczas zajęć na placu zabaw odpowiadają opiekunowie grupy.

§ 8.

W czasie pobytu dzieci na placu zabaw wszystkie furtki powinny być zamknięte.

§ 9.

Nie wolno ani na chwilę pozostawiać dzieci na placu zabaw bez opieki opiekuna.

§ 10.

W przypadku kiedy rodzice/prawni opiekunowie korzystają z placu zabaw po odebraniu dziecka ze żłobka – za bezpieczeństwo zabaw oraz sprzęt odpowiadają rodzice.

§ 11.

W razie zaistnienia wypadku należy udzielić dziecku pierwszej pomocy przedmedycznej, w razie potrzeby wezwać Pogotowie Ratunkowe oraz powiadomić rodziców.

§ 12.

Dziecko pod opieką rodzica/prawnego opiekuna nie powinno przebywać na terenie placu zabaw, jeżeli jest on w danej chwili wykorzystywany przez dzieci nadal pozostające pod opieką opiekunek.

§13.

Za odebranie dziecka z placu zabaw uważa się moment wejścia rodzica/prawnego opiekuna lub osobę przez niego upoważnioną na plac zabaw.

§ 14.

W czasie prowadzenia zajęć oraz po zamknięciu żłobka obowiązuje bezwzględny zakaz przebywania na placu zabaw osób nieupoważnionych.

§ 15.

Wszelkie zauważone uszkodzenia urządzeń zabawowych lub zniszczenia zieleni należy zgłaszać dyrektorowi żłobka.

§ 16.

Systematyczny przegląd stanu technicznego urządzeń znajdujących się na placu zabaw zleca się dyrektorowi żłobka.

§ 17.

Utrzymanie w czystości placu zabaw należy do pracowników żłobka.

§ 18.

Treść regulaminu podaje się do wiadomości publicznej poprzez zamieszczenie na stronie internetowej żłobka.

§ 19.

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia.